Oppiminen

Moikka

Miksi en aikuistu ja opi tiettyjä asioita?

Vaikka minulla on ikää jo paljon yli 20 vuotta, niin edelleen leikin nukeilla ja katson lasten piirrettyjä ja tykkään uimarannalla tehdä hiekkakakkuja.

Olen yrittänyt oppia matemaattisia asioita ja olen yrittänyt oppia englantia, mutta kun en vaan opi.

Minun pitää kai hyväksyä, että tulen koko ikäni leikkimään nukeilla ja katsomaan lastenohjelmia.

Vastaus

Moikka

Moni aikuinen kerää tai hoivaa nukkeja ja pehmoleluja. Siinä ei ole mitään väärää tai hävettävää.

Leikkiä on monenlaista. Moni aikuinen leikkii ja se on hyvä asia.

Moni meistä katsoo myös piirrettyjä ohjelmia.

Nukkejen hoivaaminen, leikkiminen ja piirretyt ohjelmat tuottavat meille hyvää oloa.

On hienoa, että teet asioita, joista nautit ja pidät.

Kehitysvammaisuuteen liittyy vaikeus oppia uusia asioita. Oppiminen voi olla esimerkiksi hidasta.

On hienoa, että olet opetellut matikkaa ja englantia.

Haluaisitko opetella matikkaa ja englantia yhdessä muiden kanssa? Voisitteko perustaa vaikkapa kavereiden kanssa kerhon, jossa opettelette matikkaa tai englantia yhdessä? Keneltä saisitte tukea kerhon perustamiseen?

Jos matikka ja englanti kiinnostavat sinua, jatka vaan opettelua. Joskus pitää kokeilla erilaisia tapoja opiskella ennen kuin löytää itselle sopivan tavan.

Tsemppiä!