Paha olla

Kellään ei varmaan ole niin paha olla kun minulla on nyt. Miksi näin?

Olen ruotsalainen ja kiinnostaa Suomi. Ruotsiin olen lähdössä. Suomessa ei haittaa, että olen Ruotsin ja Etelä-Afrikan kansalainen. En ole tumma, äiti on tumma. Äiti on ollut Suomessa minun kanssani.

Afrikka on kaunis paikka. Oletko käynyt? Johannesburgh, Capetown?

Haittaako sinua Afrikka? Kaunis paikka.

Vastaus

Hei

Olen pahoillani, että sinulla on paha olla.

Onko sinulla paha olla Ruotsiin lähdöstä?

Oletko kertonut pahasta olosta jollekin ihmiselle, joka kuuntelee sinua?

Pahan olon kanssa ei pidä jäädä yksin. Jo pahasta olosta puhuminen voi helpottaa oloa.

En ole ikinä käynyt Etelä-Afrikassa. Olisi ihana käydä!

Olen nähnyt Etelä-Afrikasta kuvia. Siellä on todella kaunista, kuten kirjoitit.

Minua ei haittaa Afrikka. Päinvastoin! Afrikka on minusta upea ja kiinnostava maanosa. Olisi mukava tutustua Afrikkaan vielä paremmin.

Onneksi minulla on ystäviä ja tuttuja, jotka ovat kotoisin Afrikasta.

Olen käynyt Afrikassa vain Marokossa. Se on maa Pohjois-Afrikassa.

Toivon, että paha olosi helpottaa. Juttele asiasta jonkun kanssa, joka kuuntelee sinua.

Lue myös: Puhu huolista ja peloista