Palveluseteli

Hei

Mikä on palveluseteli? Paljonko se maksaa ja mistä sellaisen saa? Ja miten se palveluseteli toimii?

Vastaus

Palvelusetelillä maksetaan palvelusta. Palveluseteliä ei voi ostaa mistään. Sen saa kunnalta.

Kunta voi järjestää sinulle erilaisia palveluita, kuten asumispalveluita tai terveydenhoitoa.

Jos nämä palvelut tuottaa yksityinen yritys, kunta voi antaa sinulle palvelusetelin. Palvelusetelillä maksat palveluista.

Jos sinun pitää mennä esimerkiksi hammaslääkäriin, voit pyytää kunnan hammashoidosta palvelusetelin. Palvelusetelillä voit maksaa käynnin yksityisessä hammaslääkärissä.

Palvelusetelillä voi maksaa myös vammaispalveluita. Voit kysyä vammaispalveluista ja palvelusetelistä lisää esimerkiksi omalta sosiaalityöntekijältä.