Psykoottinen kohtaus

Mulla ei ole psykoosia ja olen eri kysyjä. Mutta tuli mieleen siitä edellisestä kysymyksestä, että miten en muista, kun pätkiä?

Muistan vaan, että ensihoitaja tuli. Ja sitten huusin poliisille. Toiselle huusin, ettei saa koskea ja toiselle ettei se ainakaan saa koskea.

Sairaalasta en muista mitään.

Vastaus:

Hei

Sinun kannattaa jutella asiasta jonkun luotettavan ihmisen kanssa.

Kysyit minulta monia hyviä kysymyksiä. Julkaisin tässä vain osan kysymyksistä. Voisit kysyä samat kysymykset joltain tutulta ja luotettavalta ihmiseltä.

Onko sinulla esimerkiksi ohjaaja, joka tuntee sinut hyvin? Tietääkö hän tapahtuneesta? Voisitko kysyä samat kysymykset häneltä?

Vaikeiden ja pelottavien tunteiden kanssa ei kannata jäädä yksin. Tunteista puhuminen helpottaa oloa.

Vaikeista tilanteista kannattaa jutella jälkeen päin luotettavan ihmisen kanssa. Voitte yhdessä miettiä, mitä tapahtui ja miksi niin tapahtui.

Tsemppiä!