Runebergin päivä 2021

Hyvää Runebergin päivää!

Vastaus:

Kiitos samoin!

Tänään perjantaina 5.2. tosiaan vietetään Runebergin päivää.

Johan Ludvig Runeberg on Suomen kansallisrunoilija.

Runebergin tunnetuin teos on Vänrikki Stoolin tarinat. Siihen kuuluu 35 runoa. Runot kertovat Suomen sodan sankareista.

Runeberg eli 1800-luvulla. Hän syntyi vuonna 1804 ja kuoli vuonna 1877.

Hyvää Runebergin päivää kaikille!