Takin pesu
Hei
Kuinka toppatakki pestään? Olen kuullut, että koneeseen laitetaan tennispallo. Pitääkö tämä paikkansa?
Vastaus
Hei
Näin peset toppatakin:
Valmistele takki pesuun: Tyhjennä taskut. Sulje vetoketjut. Yleensä takin sisäpuoli kannattaa kääntää ulospäin.
Käytä pieni määrä nestemäistä pesuainetta.
Noudata takin pesuohje. Pesuohjeessa kerrotaan, missä lämpötilassa takki pitää pestä.
Jotkut käyttävät tennispalloja, kun he kuivaavat takin kuivasrummusta. Tämä voi tehdä takista kuohkean. Tennispalloista voi kuitenkin irrota likaa ja kemikaaleja, jos ne laittaa kuivausrumpuun.