Tekee mieli karata

En viihdy asuntolassa ja tekee mieli karata täältä. Olisin varmasti jo karannutkin, jos olisi kesä.

Mitä minun pitää tehdä?

Tukiasuntoon haluaisin tai toiseen asuntolaan, mutta niihin en pääse.

Vastaus

Hei

Juttele tunteistasi ja toiveistasi ohjaajan tai jonkun muun luotettavan ihmisen kanssa.

Voisit jutella esimerkiksi seuraavista asioita:

  • Miksi et viihdy asuntolassa?
  • Mikä saisi sinut viihtymään paremmin?
  • Mitä asioita haluaisit muuttaa nykyisessä asumisessasi?
  • Kuka voisi auttaa sinua asioiden muuttamisessa?
  • Missä haluaisit asua?
  • Kenen kanssa haluaisit asua?
  • Millaisesta kodista haaveilet?

Kerroit, että et pääse tukiasuntoon tai toiseen asuntolaan. Miksi?

Voit jutella asumisen vaihtoehdoista myös oman sosiaalityöntekijäsi kanssa. Jos et tiedä kuka hän on, pyydä apua ohjaajilta.

Lue myös Monta tapaa asua -sivu

Tsemppiä!