Terveys ja liikunta

Kuinka usein voi mennä syömään hampurilaisen mäkkiin? Voiko kerta viikkoon mennä? Ja monta lasia limua voi juoda vaikka perjantaisin, että on terveellistä?

Vastaus

Hei

Hampurilainen itsessään ei ole kovin huono valinta. Mutta hampurilaisaterian mukana tulevat lisukkeet ovat. Ranskanperunoissa on paljon rasvaa ja limussa paljon sokeria.

Eli pelkän hampurilaisen syöminen kerran viikossa kuulostaa ihan sopivalta.

Limun juontia kannattaa välttää, koska siinä on paljon sokeria.

On olemassa myös sokerittomia limuja. Ne ovat parempi vaihtoehto. Mutta niissäkin on paljon lisäaineita, jotka ovat epäterveellisiä.

Yksi tai kaksi lasia limua perjantaisin on useimmille sopiva määrä.