Olet tässä:
 

TikTok on liian tärkeä

Mitä pitää tehdä, kun TikTok on minulle liian tärkeä?

Katson siellä paljon videoita, kommentoin niitä usein, rupean seuraamaan uusia tilejä, vaikka ne eivät oikeasti kiinnosta minua ja mietin sitä paljon. Se on minulle iso pakkoajatus.

Mitä muuta tekemistä keksisin, kun mietin liikaa TikTokia?

Vastaus

Hei

TikTok herättää helposti riippuvuutta. Moni viettää liikaa aikaa TikTokissa.

Tässä muutama vinkki, joiden avulla voit vähentää TikTokin käyttöä:

Tee suunnitelma TikTokin käytön vähentämisestä.

Päätä minkä verran käytät TikTokia päivässä. Laita sitten TikTokiin aikarajoitus. Voit esimerkiksi rajoittaa TikTokin käytön 30 minuuttiin päivässä.

Päätä, milloin käytät TikTokia ja milloin et käytä sitä.

Poista TikTokin ilmoitukset. Silloin et saa jatkuvasti muistutuksia TikTokista.

Mieti etukäteen, mitä muuta mukavaa voit tehdä silloin, kun mielesi tekee käyttää TikTokia.

Tykkäätkö esimerkiksi

  • soittaa kaverille
  • käydä kävelyllä
  • jumpata
  • piirtää, maalata
  • lukea
  • katsoa sarjaa tai elokuvaa
  • ottaa lämpimän suihkun?

Jos TikTokin käyttö aiheuttaa ahdistusta tai et pysty vähentämään sen käyttöä yksin, pyydä apua. Voit pyytää apua esimerkiksi ohjaajalta, läheiseltä ihmiseltä tai psykologilta.