Työn tekeminen ahdistaa

Olenko minä laiska, kun työn tekeminen aiheuttaa minulle ahdistusta?

Vastaus

Hei

Ahdistus ei kerro laiskuudesta.

Mitä ajatuksia sinulla on, kun mietit työtä tai muita asioita elämässäsi?

Kirjoita ajatuksia ylös. Sieltä löytyy pikku hiljaa vinkkejä ahdistuksen syihin.

Juttele ajatuksistasi ja tunteistasi luotettavan ihmisen kanssa. Vaikeiden tunteiden kanssa ei kannata jäädä yksin. Puhuminen helpottaa oloa.

Jos ahdistus menee pahaksi, hae apua. Voit ottaa yhteyttä esimerkiksi omaan terveyskeskukseen.

Lue myös: Puhu huolista ja peloista