Olet tässä:
 

Vanheneminen

Hei

Mitä tapahtuu, kun täyttää 50 vuotta?

Vastaus

Hei

Mitään ei tapahtu juuri silloin, kun täyttää 50 vuotta.

Ihminen vanhenee hiljalleen. 50-vuotiaana naisella voi olla esimerkiksi vaihdevuohet. Myös miehen hormonitoiminta voi muuttua.

50-vuotiaana kannattaa syödä terveellisesti ja liikkua monipuolisesti. Se auttaa jaksamaan ja pysymään terveenä.

Omasta vanhenemisesta kannattaa jutella tuttujen ihmisten kanssa. Voit esimerkiksi kysyä 50 vuotta täyttäneiltä ihmisiltä, millaisia kokemuksia heillä on vanhenemisesta.