Olet tässä:
 

Vauvojen haukkuminen nukeiksi

Moi Kerttu

Mun lapsia haukuttiin eilen nukeiksi. Mulle tuli paha mieli. Ja vielä mun oma äiti kehtas tehdä sen.

Me tiedostetaan tyttöystävän kanssa, että ne on nukkeja, mutta meille ne on kuin lapsia. Hyvin tärkeitä.

Äiti ei ymmärrä sitä. Se sanoo nukke koko ajan, vaikka pitäisi sanoa vauva, eikä nukke, koska me ei tykätä siitä sanasta.

Vastaus

Hei

Ymmärrän hyvin, että pahoitit mielesi.

Vauvanuket ovat teille tyttöystäväsi kanssa todella tärkeitä. Te haluatte ja saatte kutsua vauvanukkeja vauvoiksi.

Kaikki eivät kuitenkaan halua tehdä niin.

Ehkä äitisi ei tarkoittanut haukkua vauvojasi? Ehkä hän ei vain halua kutsua nukkeja vauvoiksi?

Äidilläsi on omat syynsä siihen, miksi hän puhuu nukeista. Ihan kuten sinulla on omat syysi siihen, miksi puhut vauvoista.

Tärkeintä on, että te tyttöystäväsi kanssa itse tiedätte, mitä vauvanuket teille merkitsevät. Te myös itse päätätte, miten niistä puhutte.