Videopuhelu

Hei

Onko videopuheluun pakko olla mikrofoni?

Minulla on vain tabletti-tietokoneeni. En uskalla puhua siihen, jos joku soittaa minulle videopuhelun. En tiedä, toimiiko se tabletti-tietokoneeni ilman mikrofonia, kun siinä on vain video.

Minulle sanottiin, että se videopuhelu ei toimi ilman mikrofonia, että se olisi joku ohjelmasovellus?

Vastaus

Hei

Videopuhelua varten tarvitset tosiaan laitteen, jossa on mikrofoni ja kamera. Yleensä tableteissa on mikrofoni.

Jos tabletti tai sen käyttöjärjestelmä on useita vuosia vanha, videopuhelut eivät välttämättä toimi.

Sopivan laitteen lisäksi tarvitset ohjelman, jolla voit puhua videopuheluita.

Esimerkiksi seuraavilla ohjelmilla voit puhua videopuheluita:

  • Skype
  • FaceTime
  • WhatsApp
  • Messenger.

Voit ladata ohjelman tablettiin sovelluskaupasta. Sovelluskauppoja ovat Google Play ja App Store.

Kun olet ladannut tablettiin ohjelman, sinun on pitää luoda ohjelmaan tili.

Tämän jälkeen voit puhua videopuheluita.

Keneltä voisit pyytää apua videopuheluihin?

Voisitte tutustua yhdessä Ylen Digitreenit-sivustoon, jossa on ohjeita videopuheluihin.

Pääset Digitreenit-sivuille tästä linkistä

Voitte tutustua myös Ihan Diginä -hankkeen aineistopankkiin. Siellä on ohjeita esimerkiksi WhatsAppin ja Skypen käyttöön.

Pääset Ihan Diginä -materiaalipankkiin tästä linkistä

Tsemppiä!