Virukset
Miten niitä viruksia voi olla olemassa?
Eihän niitä koskaan näy missään, eikä mitään sellaista, mitä ei näe, voi olla olemassa.
Vastaus
Viruksia on olemassa, vaikka niitä ei näe.
Virus on pienen pieni eliö. Virukset elävät ja lisääntyvät solujen sisällä. Virukset pyrkivät lisääntymään ja leviämään loputtomasti.
Virukset aiheuttavat monia sairauksia. Nyt maailmalla leviää koronavirus. Virukset aiheuttavat myös ihan tavallista flunssaa.
Viruksista on ihmisille myös apua.
Rokotteissa käytetään ihmiselle vaarattomia viruksia. Ne eivät aiheuta sairautta, mutta suojaavat ihmisiä vaarallisilta taudeilta.
Myös koronavirusta vastaan kehitetään rokotetta.