Vuosi 2021
Mitä kaikkea tulee tapahtumaan vuonna 2021? Mitä miettii Kerttu?
Vastaus
Hei
Kukaan ei osaa varmasti sanoa, mitä tulevaisuudessa tapahtuu.
Kun mietin vuotta 2021, mieleeni tulee ainakin kaksi asiaa:
- koronatilanne
- kuntavaalit.
Toivon, että vuonna 2021 koronatilanne helpottaa.
Rokotukset koronaa vastaan ovat jo alkaneet. Rokote antaa suojaa koronaviruksen aiheuttamaa tautia vastaan.
Vuonna 2021 Suomessa järjestetään kuntavaalit.
Suomi jakautuu kuntiin. Kunnat päättävät itse monista asukkaisiin liittyvistä asioista.
Kunnassa ylintä päätösvaltaa käyttää kunnanvaltuusto. Asukkaat valitsevat kuntavaaleissa valtuuston jäsenet. Valtuuston jäsenet valitaan neljän vuoden välein.
Kuntavaalit järjestetään sunnuntaina 18. huhtikuuta 2021.
Mitä teille tulee mieleen vuodesta 2021?