Olet tässä:
 

Ystävänä oleminen

Hei!

Minä haluaisin olla ystävä, mutta minä en osaa olla.

Miksi minä en osaa olla ystävä toiselle?

Vastaus

Hei

Ystävänä oleminen ei ole aina helppoa. Onneksi sitä voi opetella.

Näin voit opetella olemaan ystävä:

  • Kysy kuulumisia ja kuuntele.
  • Puhu ystävällisesti eli sano ystävällisiä asioita.
  • Tee pieniä ystävällisiä tekoja. Se lähentää ihmisiä.
  • Älä loukkaa.
  • Auta ystävää, mutta huolehdi myös omasta jaksamisesta.
  • Pidä ystävään yhteyttä.
  • Anna ystävälle myös omaa aikaa, jos hän toivoo sitä.
  • Älä kerro ystävän salaisuuksia muille.
  • Selvitä riidat puhumalla. Pyydä tarvittaessa apua.
  • Pyydä anteeksi, jos olet tehnyt väärin.

Lue myös: Hyvä ystävä