Olet tässä:
 

Testaa kuinka paljon juot

Jokaisen kannattaa välillä tarkistaa, kuinka paljon alkoholia juo.

Liiallinen juominen on haitallista terveydelle.

Tee alla oleva testi.

Testin avulla saat tietoa siitä, onko juomisesi terveydelle haitallista.

1. Kuinka usein juot olutta, viiniä tai muita alkoholijuomia?
Laske myös ne kerrat, jolloin olet juonut vain vähän.
2. Kuinka paljon juot kerralla?
Näin testissä lasketaan 1 annos alkoholia:

1 annos = 1 pieni pullo tai tölkki keskiolutta, siideriä tai lonkeroa.
1 annos = 1 pieni lasi viiniä.
1 annos = 1 pieni snapsilasi väkevää viinaa.
3. Kuinka usein juot kerralla 6 annosta tai enemmän?

Pisteesi: 0

Saitko 0-4 pistettä?

Hienoa! Pisteesi eivät anna aihetta huoleen. Huolehdi, että juomisesi ei lisäänny.

Saitko 5 pistettä tai enemmän?

Juot alkoholia niin paljon, että se voi olla haitallista terveydellesi.

Lue, miten voit vähentää juomistasi

Lähteet: