Puhutaan huolista ja peloista
Moni on nyt huolissaan Ukrainan sodasta.
Tiedotusvälineissä on paljon uutisia sodasta. Myös somessa on paljon sotaan liittyviä julkaisuja.
Uutiset ja julkaisut voivat pelottaa. Niitä ei kannata lukea liikaa. Somen käyttöä kannattaa nyt vähentää.
Huolista ja peloista kannattaa myös puhua luotettavien ihmisten kanssa. Se helpottaa oloa.
Suomessa ei ole mitään hätää, eikä vaaraa. Olemme turvassa.
Urkainalaiset saavat paljon apua eri mailta, järjestöiltä ja tavallisilta ihmisiltä.
Jos haluat jutella, soita Kehitysvammaliiton puhelimeen: 09 348 09 348.
Puhelin on auki maanantaisin kello 15-17 ja torstaisin kello 10-12. Puhelimeen vastaa Kehitysvammaliiton työntekijä. Puhelu maksaa tavallisen matkapuhelinmaksun.
Lue ohjeet huolien käsittelyyn