Sosiaalisen median haasteet ja vaarat

Sosiaalinen media on hyvä ja loistava juttu, kuten olen kirjoittanut aikaisemmin blogissani. Kerroin siinä jutussa, mikä sosiaalinen media on. Mutta tässä jutussa kerron, että siihen kuuluu myös haastetta ja vaaroja.

Jos lähetät kuvan Facebookiin, se voi jäädä sinne ikuiseksi ajoiksi. Kannattaa aina miettiä tarkkaan, millaisia kuvia lähetää Facebookiin. Kuvaa voidaan kiusaamis tarkoituksessa muokata.

Ei kannata pyytää ketä tahansa Facebookissa kaveriksi. Ei myöskään kannata hyväksyä ketä tahansa. Profiili voi olla valeprofiili tai virus, joka tarkoittaa, että koneesi saattaa vahingoittua. Jos olet Facebookin mesenger-ryhmässä, jos sun kirjoituksista ei tykätä, sut saatetaan poistaa. Näin voi käydä vielä helpommin, jos sulla on WhatsApp – niminen pikaviestisovellus ja oot siellä ryhmissä.

Jos aiot tavata sosiaalisessa mediassa tapaamaasi ihmistä, jota et ole nähnyt koskaan livenä, kannattaa olla hyvin varovainen. Pahimmassa tapauksessa sinut voidaan pahoinpidellä tai käyttää hyväksi.

Sosiaalisessa media on hyvä asia, mutta kannattaa muistaa olla varovainen.

Voit lukea minun aikaisemman kirjoituksen sosiaalisesta mediasta tästä linkistä (www.verneri.net/selko).

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.