Ilo kiertämään
Ilahduttaminen ja auttaminen lähentää ihmisiä.
Ilahduttamiseen ei tarvita paljon. Kaunis sana tai pieni ystävällinen teko voi saada paljon iloa aikaan.
Verneri ja Kehitysvammaliitto haastoivat ihmiset ilahduttamaan toisiaan. Ilo kiertämään -haasteeseen osallistuttiin kertomalla, ketä on ilahduttanut ja miten.
Alta voit lukea esimerkkejä siitä, miten ihmiset ilahduttivat toisiaan.
Näin ilo kiersi
Ninni: Laitoin tubettajalle mukavan kommentin.
Suvi: Ilahdutin ystäviä omalla runolla.
Matti: Ilahdutin Katjaa viestillä. Hän rakastaa minua.
Hilla: Ilahdutin ystävää ystävänpäiväkortille.
Tuettu asuminen Joensuun seutu: Pohdimme yhdessä, miten toisia voi ilahduttaa.
Suvi: Puhuin ystävän kanssa puhelimessa ja juteltiin kuulumisia.
Lahden seudun kehitysvammaisten tuki: Järjestimme esiintymistilaisuuden innokkaalle esiintyjälle.
Suvi: Vein työkaverille kahvin töissä.
Laura: Olen ilahduttanut toista sanomalla, että hän on auttanut.
Cristal32: Ilahdutin kaveria, kun oli puhetta pelistä, jossa oli viiden sekunnin haaste ja piti luetella 3 presidenttiä. Mulla meni vastaus näin: Kekkonen, Kyösti ja Kallio. Sitten vasta tajusin, että nuo kaksi viimeistä oli yksi ja sama asia.
Inkku: Olen ilahduttanut töissä monia työkavereita ja kertonut nättejä asioita.
Juhani: Ilahdutin naapuriani juttelemalla hänelle mukavia.
Anne: Ilahdutin perhettäni leipomalla kakun.
Ulla: Hain kaupasta kaverille, mitä toivoi mun tuovan.
Perhekoti Saukkonen: Ilahdutimme sukulaisia, naapureita, työporukkaa, Liljaa, jalkahoitajaamme ja kampaajaamme itsetehdyillä jääsuklailla.
Veerika: Ilahdutin veljeä ystävänpäiväpaketilla ja pikku yllätyksellä, jota hän oli jo kauan toivonut.
Mikko: Ilahdutin Huittisten hulivilejä osallistumalla Lomapäivän ratoksi -tapahtumaan.
Jari: Ilahdutin ystävää. Soitin hänelle ystävänpäiväpuhelun ja lähetin valokuvan.
Suvi: Ilahdutin asuinkumppaneita suklaalla ja korteilla.
Anne: Olen lähettänyt ystäville ystävänpäiväkortteja ja kirjeitä.
Ann-Mari: Ostin äidille uuden laukun.
Lahden seudun kehitysvammaisten tuki: Leivoimme laskiaispullia ja pohdimme, mikä meidät saa iloiseksi.
Juuan tuettu asuminen: Vierailimme ystävän luona. Ilo tarttui myös ohjaajaan.
Essi: Ilahdutin reissusta palaavia ystäviä ja tein lumityöt heidän oveltaan.
Lilja: Ilahdutin mutsia soittamalla ja kysymällä kuulumisia.
Anna: Vein vaatelahjoituksen ryhmäkodille, josta halukkaat saavat napata uusia vaatteita.
Sandra: Kävin isovanhempien luona moikkaamassa pitkästä aikaa.
Sari: Päätin ilahduttaa muita ulkoilijoita ja kirjoitin hankeen ”Ihanaa päivää!”.
Saila: Ilahdutin mun työkaveria laulamalla laulun.
Josefina: Matkustin Helsinkiin juhlimaan äidin syntymäpäiviä.
Emilia: Ilahdutin työkaveria kehumalla.
Juuan toimintakeskus: Me ilahdutettiin toisiamme ystävänpäiväkortein. Tehtiin myös mokkapaloja ja ilahdutettiin työkavereita tarjoamalla niitä päiväkahveilla.
Suvi: llahdutin ohjaajaa ja itseäni tankkaamalla ohjaajan auton ekaa kertaa elämässäni.
Hilkka: Mä tervehdin kaikkia uusia naapureitani.
Ulla: Ilahdutin rappusiivoojaa tervehtimällä.
Emilia: Lähetin ystäville ja perheenjäsenille ystävänpäiväkortteja.
Jaakko: Ilahdutin ratsastuksenopettajaa antamalla suklaalevyn ja kahvipaketin.
Karoliina: Ilahdutin kumppania tilaamalla meille ruokaa.
Suvi: Lähetin neljälle ystävälle ystävänpäiväkortit.
Tomi: Olen käynyt naapurin kanssa kaupassa.
Laura: Kutsun vähän väliä syömään ihmisen, joka on ollut pitkään yksin kotona.
Pia: Ilahdutan vanhempiani laittamalla linkkejä heitä kiinnostaviin aiheisiin kuten säätä, terveyttä ja politiikkaa käsitteleviin artikkeleihin.
Eppu: Kävin vaihtamassa tallilla veden hevoselle ilahduttaen samalla omistajaa.
Fanny: Ilahdutin isomummoani niin, että laitoin kahvit tulelle ja laitoin kahvileivät pöytään ja tiskasin astiat.
Elina: Ilahdutin työkaveria halauksella ja hymyllä.
Aki: Ilahdutin työpaikan henkilökuntaa termospullolla, jossa oli karkkia sisällä.
Esa: Oon auttanut vanhuksia ja asiakkaita töissäni. Ja vapaalla autan muita, jos huomaan tilanteita, joissa voi auttaa.
Kuva: Johannes Romppanen & Risto Musta
