Olet tässä:
 

Seurustelu tuo iloa

Suvi Ontto-Panula tapasi poikaystävänsä Jani-Matin työtoimintakeskuksessa. Tässä haastattelussa Suvi kertoo seurustelusta.

Kuinka kauan olet seurustellut?

Olen seurustellut Jani-Matin kanssa 6 kuukautta.

Miten aloitte seurustella?

Tutustuimme työtoimintakeskuksessa, olemme samassa ryhmässä.

Oltiin tunnettu ehkä pari vuotta ja katsottu ilmeisesti toinen toisiamme. Yhtenä päivänä Jani-Matti teki aloitteen.

Mitä teette yhdessä?

Töiden jälkeen teemme ruokaa ja katsomme elokuvia.

Käymme myös lenkillä yhdessä ja kesällä pyöräilemme.

Voisimme aloittaa myös kuntosalin yhdessä, koska se on mukavaa. Ei sinne tule lähdettyä yksinkään.

Joskus käymme myös elokuvissa ja festareilla kesäisin.

Miltä tuntuu seurustella?

Hyvältä. Toisen kanssa on hyvä ja turvallinen olla. Seurustelu on tuonut iloa elämään.

Mistä pidät Jani-Matissa?

Kaikesta. Silmät, parta, hymy ja rauhallisuus jäivät mieleeni, kun näin hänet ensi kertaa.

Onko teillä yhteisiä unelmia?

Haluaisimme asua joskus yhdessä, mennä kihloihin ja naimisiin. Mutta ei tietenkään kiirehtiä.

Millaisen vinkin antaisit ihmiselle, joka etsii kumppania?

Mene ihan rohkeasti tutustumaan ja kerro rohkeasti, jos olet ihastunut.

Esimerkiksi töissä, opiskellessa ja harrastuksissa voi tutustua uusiin ihmisiin.

Teksti: Sara Massinen, 2024
Kuva: Suvi Ontto-Panula