Vertaistukea Vernerissä
Vertaisuus tarkoittaa sitä, että toinen saman asian kokenut ihminen ymmärtää, miltä sinusta tuntuu.
Kun juttelet toisten ihmisten kanssa, huomaat että muutkin ovat kokeneet samanlaisia asioita. Huomaat, että et ole ainoa ja yksin.
Vertaisia voi yhdistää esimerkiksi samanlainen elämäntilanne tai samanlaiset kokemukset jostakin asiasta.
Vertaiselta voit saada omaan elämäntilanteeseen sopivia vinkkejä tai neuvoja.
Vertaistukea Vernerissä
Vernerin selkosivuilta saat vertaistukea.
Vernerissä nuoret ja aikuiset kertovat kokemuksiaan ja jakavat vinkkejä vertaisillle.
Vernerin Instaliveissä voit tavata ihmisiä, vaihtaa kuulumisia ja kertoa kokemuksistasi. Livejä järjestetään Vernerin Instagramissa kerran kuussa.
Blogataan yhdessä on Vernerin lukijoiden yhteinen blogi. Voit kirjoittaa blogiin mistä vain sinulle tärkeästä aiheesta.
Voit perustaa Verneriin myös oman blogin. Omassa blogissa voit kertoa kuulumisia tai kirjoittaa jostain sinulle tärkeästä aiheesta, kuten harrastuksesta.
Blogeista voit lukea myös muiden ajatuksia, kokemuksia ja saada vinkkejä vertaisilta.
Pohdi:
- Kenelle olet kertonut kokemuksistasi?
- Kuka on kertonut sinulle kokemuksistaan?
- Kenelle voisit antaa vertaistukea?
- Millaisista asioista voisit antaa vertaistukea?
- Millaisiin asioihin kaipaat vertaistukea?