Luontokerhossa tutustuu luontoon
Håkan Eklund on luontokerhon vertaisvetäjä. Hän auttaa muita ryhmäläisiä. Luontokerhon järjestää Kehitysvammatuki 57 ry.
Tässä haastattelussa Håkan kertoo luontokerhosta.
Kuinka kauan olet käynyt luontokerhossa?
Olen ollut luontokerhossa 7 vuotta.
Vertaisvetäjäksi valmistuin vuonna 2016.
Mitä teet vertaisvetäjänä?
Mä autan muita ryhmäläisiä.
Ensi viikon tiistaina, kun meillä on kalastusta, mä olen vetäjänä.
Mitä teette luontokerhossa?
Tehdään linnunpönttöjä ja hyönteishotelleja.
Missä käytte luontokerhossa?
Ollaan Vuosaaressa ja Vanhankaupunginlahdella. Ja missä milloinkin tehdään luontoretkiä.
Mistä pidät luontokerhossa?
Kaikesta! Koko luonto on hyvä.
Suositteletko luontokerhoa muille?
Kyllä, se on niin hyvä ryhmä.
Luontokerhossa saa tutustua enemmän luontoon.
Miten luontokerhoon pääsee mukaan?
Pitää ilmoittautua Severiinalle Kehitysvammatuki 57 ry:n kautta.
Teksti ja kuvat: Tiitus Tommila, 2024
Lisätiedot: Kehitysvammatuki 57 ry:n kerhot (kvtuki57.fi)
