Käy kirjastossa
Jokaisessa Suomen kunnassa on kirjasto.
Kirjastossa voit
- lukea
- lainata kirjoja, lehtiä, musiikkia ja videoita
- käyttää kirjaston tietokoneita ja muita laitteita
- osallistua lukupiireihin, kursseille ja tapahtumiin.
Kirjastossa järjestetään esimerkiksi kirjallisuusiltoja, kirjailijoiden tapaamisia ja konsertteja.
Voit järjestää kirjastossa tapahtumia myös itse.
Melkein kaikki kirjaston palvelut ovat ilmaisia.
Lainaamista varten tarvitset kirjastokortin. Useimpia muita palveluja voit käyttää ilman kirjastokorttia.
Kirjaston henkilökunta vastaa kysymyksiisi ja auttaa sinua kirjastossa.
Lisää tietoa selkokielellä:
- Kirjasto selkokielellä (helmet.fi)
- Kirjastossa (papunet.net)
