Koronavirus: Elämä on tylsää
Mitä pitäisi tehdä, kun elämä on tylsää?
Joka päivä vain pelkkää asuntolassa olemista. Samat ihmiset, tekemiset ja paikat päivästä toiseen. Harvoin on mitään uutta.
Koronan takia ei voi edes käydä missään.
Olen ahdistunut ja masentunut tämän takia. Ohjaajienkaan kanssa ei voi kunnolla puhua, kun heillä ei ole aikaa tai kiinnostusta kuunnella minua. En keksi mitään tekemistä, mitä en olisi jo tehnyt.
Vastaus:
Hei
Ymmärrän hyvin tunteesi.
Korona rajoittaa nyt meidän kaikkien elämää. Moni on yksinäinen ja tekemistä voi olla tavallista vähemmän.
Hyvä, että olet yrittänyt puhua ahdistuksesta ja masennuksesta. Vaikeista tunteista on tärkeää jutella.
Omista tunteista kannattaa myös kirjoittaa. Tykkäisitkö kirjoittaa päiväkirjaa?
Jos ahdistus ja masennus on kestänyt useita viikkoja, ota yhteyttä omaan terveyskeskukseen. Ahdistusta ja masennusta voi hoitaa.
Tässä asioita, joita voi tehdä myös koronan aikana:
- Käy kävelyllä luonnossa tai kaupungilla
- Lue tai katsele lehtiä ja kirjoja
- Piirrä tai maalaa
- Ota valokuvia
- Kirjoita päiväkirjaa tai kirjeitä
- Kuuntelee musiikkia
- Katsele elokuvia tai sarjoja
- Kokkaa lempiruokiasi
- Soita kaverille tai läheiselle
Tykkäätkö temppuilla?
Tee sirkustemppuja Sirkus Magentan ohjeilla
Pidätkö valokuvaamisesta, piirtämisestä tai maalaamisesta?
Lähetä kuviasi julkaistavaksi Verneriin
Pidätkö runoista?
Lähetä runosi julkaistavaksi Verneriin
Kaipaatko kirjoittelu- tai soittelukaveria?
Tutustu ilmoituksiin Kirjeenvaihtopalstalla
Pidätkö jumppaamisesta?
Haluatko keskustella Facebookissa?
Tutustu Me itse -ryhmään Facebookissa
Tunnetko jo helppokäyttöisen Kohdataan-somen?
Pääset Kohdataan-someen tästä linkistä
Toivottavasti löydät mukavaa puuhaa ja vointisi paranee!
Muista puhua tunteistasi ja pyytää apua. Vaikeiden tunteiden kanssa ei pidä jäädä yksin.