Keramiikka on mun juttu
26-vuotias Pauliina löysi keramiikka-harrastuksesta oman paikkansa.
Tässä haastattelussa Pauliina kertoo harrastuksestaan.
Mitä harrastat?
Harrastan keramiikkaa. Ja keramiikassa teen paljon käsitöitä.
Missä harrastat?
Käyn joka torstai Lauttasaaren nuorisotalolla keramiikassa.
Mitä teette keramiikassa?
Me tehdään siellä aika paljon kaikenlaisia saveen liittyviä töitä. Saatamme esimerkiksi lasittaa ja raakapolttaa savitöitä. Lisäksi me tehdään kangaskasseja.
Mikä keramiikan harrastamisessa on parasta?
Keramiikan harrastamisessa parasta on työnjälki ja onnistumisen kokemus, kun näkee, että niistä töistä tulee kauniita.
Keramiikassa on myös kivoja kavereita.
Tuntuu, että se on mun juttu. Eli olen löytänyt paikan, mihin kuulun.
Kenelle suosittelet keramiikkaa?
Suosittelen keramiikan harrastamista vahvasti sellaisille, jotka ovat kiinnostuneita käsitöistä ja savitöistä sekä haluavat oppia uusia asioita.
Haastattelu ja kuva: Tiitus Tommila, 2024
