Tanssi on lähellä sydäntäni
Valtteri harrastaa tanssia. Lue Valtterin haastattelusta vinkit tanssin aloittamiseen.
Mitä harrastat?
Olen harrastanut breakdancea kolme vuotta, hiphopia yhden vuoden ja vapaatanssia jo yli viisi vuotta.
Miten aloitit tanssin?
Aluksi katsoin videoita YouTubessa ja aloin siitä kiinnostumaan. Tanssi iski sydämen pohjaan ja siitä se sitten lähti.
Missä harrastat tanssia?
Käyn tanssitunneilla Itäkeskuksessa ja vapaatanssia tanssin kotona.
Miten olet oppinut tanssimaan?
Olen oppinut tanssimaan liikkeestä liikkeeseen. Aina jos olen feilannut eli tehnyt virheen jossain kohdassa, katson sen kohdan uudestaan videolta.
Saan apua myös opettajalta. Hän näyttää, miten kyseinen liike tehdään.
Miksi tykkäät tanssia?
Tanssi on mulle tosi lähellä sydäntä. Tanssi on se ykkösasia, jota haluan tehdä.
Kenelle suosittelet tanssin aloittamista?
Suosittelen sitä ihan jokaiselle.
Suosittelen katsomaan ensin tutoriaalin eli ohjevideon netistä ja sen jälkeen aloittamaan harjoittelun step by step eli askel askeleelta.
Haastattelu: Tiitus Tommila, 2025
Kuva: Adel Rezapour
