Koripalloa pelataan yhdessä
24-vuotias Jasu Henriksson harrastaa koripalloa. Hän pelaa Sykki Unified -joukkueessa.
Tässä haastattelussa Jasu kertoo harrastuksestaan.
Miten pitkään olet pelannut koripalloa?
19-vuotiaasta asti. Eli aika pitkään.
Mikä koripallossa on parasta?
Joukkuekaverit ja korispelit.
Miltä tuntuu pelata yhdessä kavereiden kanssa?
Mukavalta. Saatiin juuri hopeamitalit.
Suositteletko koripalloharrastusta muille?
Joo suosittelen!
Koripallo on hyvä laji.
Kenelle koripallo sopii?
Treeneissä pitää käydä kahtena päivänä viikossa.
Miten koripallon voi aloittaa?
Ensin jutellaan valmentajan kanssa, sitten saa tulla katsomaan treenejä ja sitten voi aloittaa.
Miten itse löysit koripalloharrastuksen?
Kaverini kautta.
Yksi kaverini aloittaa täällä myös.
Teksti: Sara Massinen, 2024
Kuva: Tiitus Tommila
Lue lisää Sykin Unified-koripallosta (sykki.fi)