Nauti eläinten seurasta
Moni meistä nauttii eläinten seurasta.
Eläimiä on mukava katsella, silittää ja niille voi jutella. Eläimen lähellä on usein hyvä olla.
Näin voit viettää aikaa eläinten kanssa
Moni meistä haluaa viettää aikaa eläinten kanssa, mutta kaikki eivät voi hankkia omaa lemmikkiä.
Mitä silloin voi tehdä?
Lue Vernerin lukijoiden vinkit:
- Käy eläinpuistossa, eläintarhassa tai kotieläinpihalla.
- Käy kylässä kodeissa, joissa on lemmikki.
- Kutsu kylään tuttuja, joilla on lemmikki. Pyydä heitä ottamaan lemmikki mukaan.
- Käy kissakahvilassa. Kissakahviloita on ainakin Helsingissä, Järvenpäässä, Lahdessa ja Tampereella.
- Käy kävelyllä ja kysy koiranomistajilta, voitko tervehtiä koiraa.
- Kysy naapurilta, voitko lähteä mukaan, kun hän ulkoiluttaa koiraansa.
- Kysy tutulta, voitko hoitaa hänen lemmikkiään.
- Käy hevostallilla katsomassa hevosia.
Vinkit on kerätty Vernerin Instalivessä.
Katso videolta, kun Jaana tapaa Seppo-koiran:
Teksti: Jenni Sipilä, 2024
