Testaa tietosi lemmikeistä Mistä lemmikki kannattaa ostaa? Luotettavalta kasvattajalta, eläinsuojeluyhdistykseltä tai eläinkaupasta. Ulkomaanmatkalta. Lehdessä tai internetissä olleen ilmoituksen kautta. Jos lähdet pitkäksi aikaa matkalle, mitä teet lemmikillesi? Annat lemmikillesi mahdollisimman paljon ruokaa ja juotavaa. Päästät lemmikin vapaaksi matkasi ajaksi. Järjestät lemmikillesi hoitajan. Kuinka usein kanin tai marsun häkki pitää siivota? Aina silloin, kun jaksaa ja huvittaa. Vasta sitten, kun häkki haisee pahalle. Usein ja säännöllisesti. Häkin siisteys kannattaa tarkistaa päivittäin. Mitä pitää muistaa, kun ostaa lemmikille ruokaa? Ruuan täytyy olla aina sitä merkkiä, jota mainostetaan televisiossa. Ruuan täytyy olla halpaa. Ruuan täytyy olla terveellistä ja monipuolista. Kuinka usein koiraa pitää ulkoiluttaa? Vähintään kolme kertaa viikossa. Vähintään kerran päivässä. Vähintään kolme kertaa päivässä.