Mitä ystävyys on?
Aito ystävä on se,
joka kuuntelee silloinkin,
kun sanat jäävät kesken.
Se, joka näkee sinun hymyn takaa väsymyksen
ja pysyy silti vierellä.
Ystävä ei lupaa helppoa tietä,
mutta kulkee sen kanssasi.
Jakaa naurun,
kantaa hiljaisuuden,
eikä kysy vastapalveluksia.
Kun maailma tuntuu liian suurelta,
ystävä muistuttaa kuka olet.
Kun unohdat oman arvosi,
hän näkee sen puolestasi.
Ystävyys ei ole täydellisyyttä,
vaan aitoa läsnäoloa.
Ja siksi se on yksi elämän
kauneimmista lahjoista,
jonka olet saanut kokea elämäsi varella.