Selkosivut
Selkosivut
  • Etusivu  
  • Ajankohtaiset  
  • Hyvinvointi  
  • Verkko-Kerttu  
  • Seksuaalineuvoja  
  • Kirjeenvaihto  
  • Blogit  
  • Tietoa sivustosta  
Olet tässä:
 
  1. Etusivu
  2. Runot
  3. Runot - Luonto ja eläimet
  4. Runot - Vuodenajat

Runot - Luonto ja eläimet

Runot - Luonto ja eläimet

Kesä

Kesä on lämmin tuulenvire aurinkoisena päivänä. Kesä on jätski ja mansikat. Ja herneet. Kesä on laineiden liplatus laiturilta katsottuna. Kesä […]

13.6.2026

Metsä ja puut

Näet metsän, tuuheat latvustot, runkojen rivistön. Minä näen puut, puiden lehdet, runkojen kaarnan. Näkökulma vaikuttaa kokemiseen ja sen jäsentämiseen.

19.5.2026

Kosmoksen kiertotie

Kierrän, kierrän kosmoksen kahvaa, tähtirataa, linnunratojen taakse. Rouva Gauntina Herra Kuun luokse. Joutsen tähtisiipinen avaruutta pitkin kiersi. Rouva Gaunt sen […]

29.4.2026

Lokki

Aamuaurinko laineiden sinessä kimalsi, vielä hellästi verkkaan rantaan talsi. Me reippaina riennettiin sisälle talaan, sieltä tervavene, ja luodolle kalaan. Tytär […]

21.4.2026

Talvi

Lumi peittää maan. Puut ovat valkoisia. Jää kimaltelee joessa. Tuuli puhaltaa kylmästi. Lapset leikkivät lumessa. Talvi on kaunis ja hiljainen.

21.4.2026

Lintu

Lintu lensi oksalle Sanna pada Vaasa edesmennyt.

21.4.2026

Enkelitähdet

Tähti, taivas, maa ja kuu. Varjoissa tähtien linnut lentää, enkeleitä ne nimeltään ovat. Tähdet ympärillä laulaa enkelten laulua. Kellot kilahtaa, […]

21.4.2026

Tähtiportaat

Kosmoksen linnunrataa kiertäen tähtiportaat kohosivat kuuhun. Kuukansa asteli kuuhun Kirahvin jälkiä seuraten. Varjoissa vaeltaen. Tähtien varjoissa keihäitä yhteen lyöden. Khoi-kansa […]

21.4.2026
 
Siirry Vernerin yleispuolelle
  • Ota yhteyttä
  • Saavutettavuusseloste
  • Tietosuojaselosteet
Yhteistyössä
Tilaa Uutiskirje
Siirry uutiskirjeen tilaukseen
Sosiaaliset mediamme
Instagram
Facebook