Runot

Sumussa

Sataa ropisee.

Sumu
verhoaa maiseman.

Näkyvyys
vain muutaman metrin.

Autot
ilmestyvät näkökenttään
kuin tyhjästä.

Kokemukseni:

Autismissa
mielen sumun
hälventävät
tilannetaju
ja tavoite.

Kirjoittaja: Pia

Kevätkylvö

Aina keväällä
maanviljelijöillä
on kevätkylvön aika.

Minä
kylvän ajatuksia
ja toivon
niiden versoavan
ja tuottavan satoa,
ehkä syksyllä.

Pitää ahertaa
kuten muurahainen.

Ajatukset
ovat korsia.
Niistä
rakennan pesän.

Kirjoittaja: Pia

Yksinäisyys

Joukossa
voi olla yksinäinen.

Yksin ollessa
voi olla
hyvässä seurassa.

Miten iloinen
olenkaan,
kun toisinaan
ajatukset kohtaavat
eikä joukossakaan
ole enää yksin.

Kirjoittaja: Pia

Kuutamosillalla

Noidat kävelivät,
perässään asteli musta kissa,
siipien kärjillä yli kuutamosillan.
Noitien perässä musta kissa
hopeiset kilikellot käpälissään
tassuteli yli kuutamosillan,
alla tähtimeren kaarina
putoilivat tähtipisarat
noitien päälle
valkeuden kuutamon valossa,
kauniina, kuin sadattuhannet
helminauhojen ympäröimät kukkakehät,
joihin keijukaiset,
hopeisina kimaltelevien
sadepisaroiden saattelemana,
lumoukseen olivat joutuneet.
Ympäri auringon ja noitien kuun.
Lankesivat alle vedet meren
ja kuun ympäri
avaruuksien tähtipyörteiden,
keskellä avaruuden portin.

Nimimerkki: Särkynyt enkeli