Musiikki

Musat soi

27.1.2020

Musat soi,
tuumii tää heppu,
selässään olkireppu.
Helposti ne runot syntyy,
kun mättää sopivia sanoja.

Nimimerkki: Kirjoittaja

Musat vaihtui muuhun

25.1.2016

Musat vaihtui muuhun musaan,
kun kaupoissa joulumusat, loppui.
Miten se nyt silleen.
Ai niin se on sitten joulukin ohi,
lunta tulvillaan maat, vesistöt, tiet, metsät.
Oravat ne nyt lumessa hyppii,
ja lenkillänsä ruokaa, nyppii.
Talven tuulet ne musana soi.

Nimimerkki: Hieman moterniruno

Joulumusat kohta kaupoissakin soi

26.10.2015

Joululaulut soi varmaan kotona ja kaupoissakin kohtapuoliin.
Se soitto tuo lapsuuden mieleen.
Eikä aikuisenakaan jää vielä puolitiehen.

Nimimerkki: Joulumusat

Musiikkileffat

8.4.2015

Kotimaisia musiikkielokuvia oli 1958-1963 välillä monta,
ne tuli käytyä katsomassa.
Tv näyttää niitä edelleenkin.
Se oli sitä nuoruuden taikaa ja aikaa.

Nimimerkki: musiikkileffat

Musat

27.1.2014

Muistan, kun lapsena ollessa
oli  radio auki.
Kuuntelin  Malmsteenin musaa mielelläni,
yläluokilla jo Elvistä.
Ja Mantovanin orkesterin soinnut miellytti myös.
Ne kaikuivat koulun jälkeen ja myöhemmin,
kun töistä tulin.
Niin musiikin lumoissa,
ihan ma jo sulin.

Nimimerkki: Musat

Musa-asiaa

16.1.2014

Musa eli musiikki, sävelten hehku,
se soi  moniulotteisesti.

Ensin   konserttimusana,
sitten jo tuli tangot yms. musat.

Sävelkorva aukes,
ett kolina  vaan kävi.

Oli beatleskausi, Abba, ja sunmuut kaudet,
rokkikin soi, jytää,
kuten nykyisin tuumitaan.

Nimimerkki: Musa

Musiikin kaikkiruokainen

7.8.2013

kuuntelen kaikenlaista musiikkia,
laidasta laitaan.
Hyvä ettei törmää musiikin kiviaitaan.
Sävelet ne sinkoilee.
Alkavaa syksyä toivotan,
kumarran.

Nimimerkki: Musiikin kaikkiruokainen