Ystävyys

Ystävänpäivä on aina

15.2.2016

Ystävänpäivä on aina voimassa
kesä, syys, talvi, kevät.
Muista tää,
kun sataa tai tuulee, ukkostaa,
merellä, järvillä, tuntureilla, maantiellä, metsäpoluilla
kulkiessa.

Nimimerkki: Ystävänpäivä on aina

Ollaan hyviä toisillemme

7.9.2015

Rakastetaan toisiamme.
Välitetään toisistamme.
Yksi hyvä teko päivässä.
Voi olla jo hyvä alku elämässä.
Hyvät teot luovat ympärille hyvää.
Ehkä jopa laittavat hyvän kiertämään.
Muistetaan katsoa jokaisen sydämeen.
Sieltä voit löytää valoa huomiseen.
Kiusaaminen jättää haavan.
Siitä toipuminen voi viedä kauan aikaa.
Joten eihän kiusata lainkaan.

Nimimerkki: Kaisuli

Ystäväin

7.4.2015

Oi ystäväin kevät saapuu,
lumet sulaa.
Metsäpolulla käyskennellen,
oravaakin jutellen.

Nimimerkki: Ystäväin

Onni

29.9.2014

Iloita sä ja mä saamme,
kun yhteisen ajan jaamme.

Nimimerkki: Mirkku

Nättiä

12.3.2014

Nättiä tää talvi.
Kaverin kaa vaa lenkille,
se on ystävänteko reilu.
Puut vaan ne heiluu, tuulessa,
hymy huulessa.

Nimimerkki: Nättiä

Ystävä on mukava asia

15.1.2014

Ystävyys on kaunista,
kun sitä osaa oikein vaalia.

Ystävä on sellainen,
joka kuuntelee toista.

Nimi: Vesa

Lenkkipolulla

3.9.2012

Lenkkipolulla kun taivaltaa,
ystäviä  muistelee,
mattoja kun puistelee,
hyvä ystävä on aina hyvä olla,
muuten tulee kirjaan nolla.

Nimimerkki:
Ystäwä

Mitä mieltä Kerttu on talvipotkupallosta?

8.2.2012

Mitäs Kerttu  tuumii lumikenkä- ja talvipotkupallosta, lumi siinä vaan pöllyää, vai mitä?

Vastaus:

Viime viikonloppuna järjestettiin Hyrynsalmella umpihankifutiksen maailmanmestaruuskisat. Se vaikutti kiinnostavalta lajilta. Olisi hauska joskus mennä katsomaan kisoja. Pelaajilla pitää olla kova kunto, että he jaksavat juosta hangessa.

Ystävyys tärkeä asia

31.10.2011

On ystävyys tärkeä asia,
se on kuin lasia,
hoida sa ystävyyttä hyvin,
niin tiedoin, taidoin, jyvin.

Nimimerkki: Talvikenkä

Ystävänpäivä

25.10.2011

Ystävänpäivä  on  aina voimassa.
Oli tuulta tai sadetta,
hymy sua piristää, silmiä kun siristää.
Reipast kevään kohinaa,  lenkillä ken taivaltaa.

Nimimerkki: Orawa