Runot
Myrskylyhty
Tuulessa
ja tuiverruksessa
tarvitaan
myrskylyhty.
Näyttämään
valoa
tiellä
eteenpäin.
Elämän myrskyissä
liekki lepattaa
joskus
kovin himmeästi.
Lepattaa silti!
Motivaatio
liekin sydämenä.
Kirjoittaja: Pia
Sopiva tahtilaji
Loikitko kun jänis?
Vipellätkö kuin hiiri?
Löntysteletkö kuin karhu?
Minä, etana.
Tempomerkintä:
Adagio, hitaasti.
Tai jopa
largo, hyvin hitaasti.
Kirjoittaja: Pia
Kultainen keskitie
Älä vaivu
epätoivoon
vaikeuksia
kohdatessasi.
Älä sorru
toiveajatteluun
haaveitasi
toteuttaessasi.
Etsi
kultaista keskitietä:
ota oppi
vastoinkäymisistä,
aseta
unelmia tukevia
tavoitteita.
Ja jätä loput,
polkusi ja tiesi,
Herran haltuun.
Kirjoittaja: Pia
Kartta ja kompassi
Bänditreeneissä
eri biisien tulva
vyöryy päälle.
Improvisoiva
sosiaalisuus
huojuttaa
kuin hyökyaalto.
Kokemus:
kaaos.
Kartaksi
oma kykyprofiili
ja kompassiksi
armollisuus.
Kirjoittaja: Pia