Runot

Runot on jaettu eri aihealueisiin, jotka on listattu sivun oikeassa laidassa.

Valitse sivun oikeassa laidassa olevasta listasta aihe, ja pääset selaamaan runoja.

Alla näet kolme uusinta Verneriin lähetettyä runoa.

Muistojen kirja

Luet muistojen, runojen
kultaista kirjaa.
Se kuiskii korvaasi
muistojain hiljaa.

Tämä muistojen kirja
on ystävä parhain.
Tässä vietetty hetki,
on elämän retki,
tiellä tarinoiden
monisanaisten

Kertoo kirjani
kesän ilojen päivät.
Kaikuu mielessäin
muistojen haikeat häivät,
kun istun alla
puiden syksyisten

Myös talvesta kertoa
sulle mä voin.
niissä tarinain suruisan
kirjaani loin.
Ei tahdo aina
sanatkaan riittää,
siksi runoilija lukijaa
hiljaa kiittää

Nimimerkki: Siru Siuntiosta

Ristikko

Yksinäisyyden varjo
heijastuu kasvoiltasi.
Olet saavuttamaton.
Et ansainnut olla vapaa,
tahdoit vapauteen.
Todellisuus on karuakin karumpi.
Katselet ristikon takaa,
yhteys hetkeksi katoaa.
Ei kosketusta,
vain hiljaisuus,
joka sinut tavoittaa.

Nimimerkki: Siru Siuntiosta

Kesäilta

Kesällähän ei koskaan sada,
muuten vaan ripsuttelee vettä, tuulee.
Kalastajat veneitään satamissa jo korjailee, huoltaa.
Torilla ihmiset liikkuu,
lapset, keinussa he kiikkuu.
Linnut ne entelee, kaukomailta lentelee.

Nimimerkki: Kesäilta