Runot

Tällä sivulla on Vernerin lukijoiden kirjoittamia runoja.

Runot on jaettu eri aiheisiin. Aiheet on listattu sivun oikeassa laidassa. Valitse listasta aihe ja pääset selaamaan runoja.

Alla näet kolme uusinta Verneriin lähetettyä runoa.

Syys

Oi syys sa, luonto kaunis
metsäpolut kutsuu,
ja linnut lentelee,
marjat ne vaan kypsyy.

Nimimerkki: syys

Werneri

Onnea Werneri
nimipäiväjuttu
syysnuttu on tuttu.

Nimimerkki: oih

Elokuu

Oi sa elokuu,
luonto kaunis kuin kauris
tai kasvimaan nauris.
Mansikkakausi viellä toreilla pyörii,
kun ihmiset siellä hyörii.
Mustikat metsässä laukkaa,
kun ei viel toi pakkanen pauka.

Nimimerkki: elokuu