Runot

Tällä sivulla on Vernerin lukijoiden kirjoittamia runoja.

Runot on jaettu eri aiheisiin. Aiheet on listattu sivun oikeassa laidassa. Valitse listasta aihe ja pääset selaamaan runoja.

Alla näet kolme uusinta Verneriin lähetettyä runoa.

Rapujuttu

Ok jälleen elokuu, rapuja voi popsia,
elokuuntaikaa kohta luonto muuttuu värikkääksi
ruskaa, oloa syksyistä, silloin kun popsii rapuja illoin..

Nimimerkki: oskarinkokoinen

Rapukuu

Niin, nyt on elokuu eiks juu.
Aurinkoinen lämmin kesä jatkuu.
On saatu käydä uimassa, retkeillä
ja kesäteatterillakin on varmaan käyty.
Mutta marjat kypsyy omaantahtiin,
mansikatkin on kirjoittajalle maistuneet.

Nimimerkki: elokuu

Heinäruno

Oi heinäkuu, kesäinen, luontosää voi vaihdella,
milloin sataa, tuulee.
Toreilla on nyt vipinää,
kengätkin voi iskeä kipinää.
Kesäteatterit esittää, laulut ne soi,
nyt mä sanon moi.

Nimimerkki: oskarinkokoinen