Runot
Tällä sivulla on Vernerin lukijoiden runoja.
Voit lähettää oman runosi julkaistavaksi lomakkeella: Lähetä runo
Lue myös vinkit runojen kirjoittamiseen: Vinkit runojen kirjoittamiseen

Tällä sivulla on Vernerin lukijoiden runoja.
Voit lähettää oman runosi julkaistavaksi lomakkeella: Lähetä runo
Lue myös vinkit runojen kirjoittamiseen: Vinkit runojen kirjoittamiseen
Kyllä hallitus leikkaa
ja itselle he nostavat palkkaa.
Missä on tasa-arvo tää,
ovatko päättäjät ihan tyhjää?
Eikö kansa hallitusta voi kaataa?
Ei yhteiskuntaa tämmöisellä voi pelastaa.
Että niiltä,
jotka ei voi puolustaa ollenkaan,
hallitus tekee kunnon painajaista yhteiskuntaan.
Kesä
on lämmin tuulenvire
aurinkoisena päivänä.
Kesä
on jätski ja mansikat.
Ja herneet.
Kesä
on laineiden liplatus
laiturilta katsottuna.
Kesä
on mökkireissu
ja mökkirannan
kalansaalis.
Kesä
on rennompaa otetta
elämänmenosta.
Kirjoittaja: Pia
Kierrän, kierrän kosmoksen kahvaa, tähtirataa,
linnunratojen taakse.
Rouva Gauntina
Herra Kuun luokse.
Joutsen tähtisiipinen
avaruutta pitkin kiersi.
Rouva Gaunt sen päällä ratsasti ja
posliinikupista teetä joi.
Vuosisadat vierivät planeettojen ohi,
kun linnunrataa pitkin
Rouva Gaunt käveli maasta kuuhun.
Pyörtäen sen pimeän puolen ympäri
takaisin liukumäkeä, tähtikaarta pitkin
takaisin maahan.
Maan mereen niin,
että loiskahti.
Mutta koska oli noita
vain isovarvas kastui.
Kuu loisti keltaisena tähtitaivaalla.
Unelmointi,
rukoilu -
tärkeää
elämässä.
Miten muuten
osaisi kulkea
kohti omaa
elämäntehtävää?
Unelmat,
liitävät linnut,
suunnistusta
kiinnostusten
kartalla.
Jalkojen alla
arjen rajat,
jalat kiinni
nykytodellisuudessa.
Eteenpäin
siiven isku
kerrallaan.
Aulassa on Vappuna juhlat.
Ystävyys on lämmin.
Se koskettaa ja tuntuu hyvältä.
Ketä rakastaa?
Välitämme toisistamme.
Ystävyys on lahja.
Kesä on hauska ja kiva.
Kesällä voi grillata.
Puiden lehdet ovat vihreitä.
Uimarannalla voi käydä.
Menen syömään marjoja.
Käyn torilla kahvilla.
On kuuma.
Matkustaa voi Saksaan ja Tanskaan.
Kesällä on Sankareiden kesätoiminta.
Se on kivaa.
Dumbolla
on isot korvat,
että se voi lentää.
Rumasta
ankanpoikasesta
kasvaa
upea valkea joutsen.
Albatrossi
on kömpelö
maalla,
mutta
liitää uljaasti
merten yllä.
Erilaisuus
voi olla siunaus
valepuvussa.
Erilainen,
ei vähempiarvoinen.
Ehkä jopa
erityiskyvyillä
varustettu.